29 Ocak 2013 Salı

Cut & Run - Madeleine Urban, Abigail Roux


Kitap Adı: Cut & Run
Yazar Adları: Madeleine Urban & Abigail Roux
Türü: M M Romance, Polisiye
Yayınevi: Dreamspinner Press
Seri Adı: Cut & Run
Seri Sıralaması: 1
Toplam Kitap Sayısı: 7
Format: E-Book
Dil: İngilizce
Sayfa Sayısı: 348
Çıkış Tarihi: 2008






Yaşasın, bitirdim!


Öncelikle bana kitabı öneren Meltem ve Lynx'e herşeye rağmen çok teşekkür ediyorum. Sayelerinde farklı bir kurgu okumuş oldum. Ayrıca bir de ders aldım. Romance türünde yüzsem, ayılsam, bayılsam da içinde  ağırlıklı olarak Romance olmayan bir kitaba el atmamalıymışım. Kitapta ki polisiye faktörü bende diş çektiriyormuşum hissi verdi.

Her fırsatta söylerim polisiyeye karşı antipatimi ama türe dair şansımı zorlamadan da edemiyorum. Bu kitapta yüzde kırkı romance ise yüzde altmışı polisiyedir. Hal böyle olunca, ha birde çiftimiz iki erkek olupta birbirlerine en ufak, doğal dokunuşta utanmasa tavanı boylayacaklarından bana soldan soldan afakanlar baslamaya başlamıştı a dostlar.

Hah! Eminim çiftimizin iki erkek olmasını beklemiyordunuz. Malum okuduğum bir tür değil. Arkadaşım önerdiğinde alıntı yollamıştı ve kadın karakterimizin ismini seçemediğimi söyleyince hikayenin M-M yani gay bir çifti anlattığını söyleyince bende baya şaşırmıştım.  Nedendir hala bilinmez! Dersiniz duymadığım veya ön planda olmasa da okumadığım bir şey.

Konuyu toparlayıp karakterlere geçersek yazarlarımız cidden arızalı tipler yazmayı başarmış. Kendilerini bu konuda tebrik etmeliyim zira sağ gösterip, sol vurdurtmada da baya iyiler. Kitabın başlarında kötü çocuk Dedektif Ty gibi gözükse de kitabı bitirdiğimiz de çiftimiz rol değişikliğine gidip elimizde bir adet kötü çocuk Dedektif Zane bulduk.


Kitabın ortalarına kadar zaten ortaklık yaptıkları davayla yoğun bir şekilde ilgileniyorlar. Birbirlerine tercihlerini zerre çaktırmak yok. Tercih derken çiftimiz biseksüel yanlış anlaşılmasın. Kaba bir tabirle iki yönede çalışmaktalar. Hatta Zane beş sene önce karısını kaybedene kadar evli, mutluydu.

Kitapta yazarın çok sinir olduğum Air Force -Hava Kuvvetleri - , Marine - Deniz Kuvvetleri - diye ünvanları habire ortaya saçması faktörü var. Burada Air Force olan Zane, Marine ise Ty. Oralarda görev yapmışlar ya tamam, bu çocuklar superman. Komando moduna sokmadığı kaldı bir tek. Birde gerçekçi olması adına adamlar habire ciddi yaralanmalar geçiriyorlar. Sırf bir kitapta karakterlerin üzerine yara haritası çizdirtti. Bir de yedi kitaplık bir seri, gerisini siz düşünün. 

Evet, işin ballı kısmına, yani ilişkileri kısmına gelirsek bunlar üç yüz atmış derece değişim gösteriyorlar. Yani karakterlerden beklenmeyecek davranışlar, hareketler görüyorsunuz. Kafamda oluşturduğum karaktere hiç uymayan şeyler bunlar. O kadar tatlı oldukları zamanlar var ki, iç geçiriyor insan. Ama gel görün bu iki kot kafalının kafalarını kitap boyunca birbirine vurup, kıvılcım çıkartmak istedim. Öyle arıza vatandaşlar ki, birbirlerinden ayrı yapamıyorlar ama ayrı kalmak, unutmak için kendilerini kötü alışkanlıklara verip, sonlarını yaklaştırıyorlar. 

İşin polisiye kısmına geçersek; yazarlarımız bana göre ilginç şeyler çıkarmışlar ortaya. Cinayetlerin işleniş biçimlerini özellikle değişik buldum. Katilin esinlediği yer hele! Bir bu eksikti, kitapta yok yok dedirtti. Spoiler olmasın diye lafımı sakınıyorum bu arada. :) Katil kim oyununa gelirsek sonlarda anladım ama yazar bir "Acaba?" ya düşürttü. Neyse ki pisokopat hak ettiğini buldu da bir nefes aldık. 

Hikayenin sonunda da çiftimiz tekrar yeni bir görevde bir araya geldiler ama yine araya altı aylık bir ara koymalarına çok ama çok kızdım. Hayır, itiraf et gitsin kardeşim. Seviyorum de n'olacak!? Yüreğimi yedi bitirdi bu çocuklar.

Velhasılı kelam konumuz New York'ta hep farklı şekilde işlenen cinayetleri araştırmak için iki zıt karakter olan Ty ve Zane başa getirilir. Kendilerinden önce ki FBI ajanları katil tarafından da öldürülmüştür. Davayı araştırdıkça katil bunlara komplo kurmaya devam eder. Çiftimiz katilin bir FBI olduğundan şüphelenmektedir. Tam hedefe yaklaşacaklarında görevden alınırlar. Beş ay sonra bir araya getirildiklerinde FBI çiftimiz başına geleceklerden bir habersiz halde tuzağa düşmeye hazırdırlar. Bakalım katil peşlerindeyken hayata tutunmaların tek sebebinin birbirilerine sevgileri olduğunu anlayabilecekler midir? 


Değerlendirme;

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...