17 Şubat 2013 Pazar

Android Kitap Okuma Uygulamaları




Merhabalar,

Android Kitap Okuma Uygulamaları üzerine yazı yazmak bugün aklıma geldi. İki yıldır tablet kullanıcısıyım ve denemediğim kitap okuma programı kalmamıştır. Bende kitap okumayı seven yeni tablet kullanıcıları ya da işine yarayan bir şey arıyanlar için bu yazıyı hazırlamak istedim. 

Uygulamalara bir göz atalım;





 FB Reader


FB Reader uzun süredir kullandığım bir program. EPUB, MOBI, TXT ve RTF formatlarını açabiliyor ama çoğunlukla okuduğum kitaplar EPUB veya MOBI olduğundan benim çok işime yarayan bir program. Tabletin sensör mekanizmasını manuel olarakta değiştirebiliyorsun. En büyük artılarından biri bence bu. Arka plan üzerinde oynamadan tutun, metin tipi,rengi,büyüklüğüne kadar bir çok şeyi değiştirmeniz mümkün. Ekranın highlightını ise cihazın sol tarafına yukarı veya aşağı parmak hamleleri yaparak oynayabiliyorsunuz. Ayrıca gece modu da bulunmaktadır.


 Cool Reader


Cool Reader'ı FB'i keşfetmeden önce kullanıyordum. En çok sevdiğim özelliği ise yine otomatik sansüre takılmaması ve arka ekranını parşöment gibi yapabilmemdi. Cool Reader'ı FB'nin yetersiz kaldığı zamanlarda hala kullanıyorum. EPUB (DRM Korumasız), FB2, DOC, TXT, RTF, HTML, CHM, TCR, PDB, PRC, MOBI (DRM Korumasız), PML formatlarını destekliyor. Ama programı düzenli kullanmayı bırakmamın sebebi convert edilmiş dosyalarda sayfa düzenini çok tuhaf  hatta harfleri şekille gösterme gibi sıkıntıları olması yüzündendi. Bu hatalarını düzeltti mi bilemeyeceğim ama DOC ve HTML konusunda pekte iyi bir program sayılmaz. Yine FB'de ki gibi yazı üzerinde ve arka planında her türlü oynamalar yapmanız mümkündür. Gece moduda var diye hatırlamaktayım.



Mantano Ebook Reader Lite


Mantano benim yeni keşiflerimden. PDF için çok uzun süredir ücretsiz güzel bir program aramaktaydım. Bu konuda Adobe'yi kullanmaya mahkum olanlar deneyimin ne kadar işkencevari bir şey olduğunu benim gibi bilmektedirler. Mantano bu konuda güzel bir alternatif olacaktır. En sevdiğim özelliklerinden biri ise PDF'in yapısıyla oynayabilmesi. Boşlukları yok edip, yazıları ekrana yayarak sizi sayfayı sağa, sola oynatarak okuma sıkıntısından kurtarıyor. Korumalı EPUB okuması ise benim için süper bir artıydı. Adobe Digital Editions malesef ülkemizde kullanılamayan programlardan bu sebeple korumalı EPUBları okumamız için fazla seçeneğimiz yoktu. Sadece PDF ve EPUB okuyan bu programın çok güzel bir kütüphane özelliği var. Cihaz içindekileri import ederek okuyabiliyorsunuz. Diğer uygulamalar gibi yazıyı büyülyüp, küçültebilir, hangi şekilde okumak istiyorsanız ayarlayabilirsiniz. Arka plan için ek bir tane daha renk bulunmaktadır. Gece moduda seçiminize göre değişiyor. En sinir olduğum özelliği normalde okurken kaybolon konsol bölümünün yanlış yerlere basmanız anında ortaya çıkıp muzur olması. Bu biraz canımı sıkan nokta. Çok fazla programı kullanmadığımdan pekte alışmaya zamanım olmadı. Ama bunlar dışında gayet beğendiğim bir uygulamadır.



Kindle 


Bilen bilir Amazon Kindle uygulamasını ülkemizde Google Play dolayısıyla indirilmesine izin vermemektedir. Ben farklı bir siteden uygulamayı indirdim. Kindle kullanmanız için Amazon hesabınız olması lazım. Eğer Amerikada bildiğiniz bir adres varsa bu sayede radara girmiyorsunuz. Ben bir tanıdığımın adresi kullanmakta buldum kolaylığı. Kindle'ı çoğunlukla yazarlardan aldığım ARC'lerde veya arkadaşlarımın ödünç verdiği Korumalı MOBI formatlı kitaplarda kullanıyorum. Ayrıca Free Kindle gibi güzelliklerinden yararlanabiliyorsunuz. Oldukça düzenli ve hoş bir yapısı olan uygulamanın sayfa çevirme olayına cidden uyuz oldum. Şu ana kadar kullandığım her uygulamada bu konuda seçeneklerim vardı ama Kindle'da bu konuda bir seçenek verilmemiş. Yazıları büyütüp, küçültmeniz mümkün. Highlight üzerinde oynayabiliyorsunuzda. Amazon üzerinden indirilmemiş veyahut amazon tarafından size tanınan kullanıcıadı@kindle.com adresine mail atıp Kindle'ınıza gönderdiğiniz dosyalar hariç dışarıdan bir şey uygulama içinden seçilipte okunamıyor. Ancak cihanızın içinden istediğiniz dosyayı Kindle adında ki klasöre kopyalamanız dolayısıyla uygulamada gözüktürebilirsiniz. Aksi halde uygulamaya kapattığınız anda kaldığınız yerden devam edemezsiniz. Ayrıca Kindle'ı indirdiğiniz her cihazda - Kindle For Pc, Mac, Iphone,Android vb - kitabınıza kaldığınız yerden devam etme gibi güzelde bir özelliği bulunmaktadır. PDF ve MOBI dışında bir şey okutmayı denemedim, başka neleri destekliyor bilemiyorum. Kindle dışında başka yerde okuyamayacağım kitaplar için tercihim.

Google Play Store Linki

Bu dediklerim dışındaki uygulamalar benim hoşuma gitmedi. Kullananı, seveni, yararlı bulanı olabilir. Bu tamamen kişisel bir gözlemden oluşan yazıdır.

Yararlı bulmanız dileğiyle,
Sevgiler

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...