28 Nisan 2013 Pazar

X.ÜKG Blog Tur | Davet - J.K. Beck



Onuncusuna adım attığımız artık bir kült haline gelen ÜKG turumuza hoş geldiniz!

Bu turumuzda yine fantastik bir dünyaya yolculuk yaptık. Vampirler, kurtadamlar, cinler, şeytanlar ve seri ilerledikçe buna yenilerininde ekleneceğini düşündüğüm şeylerle karşılaştık. Bakalım Ütopik Kızlar sizlere nasıl bir menü hazırlamış;




Kitap Adı: Davet
Yazar Adı: J.K. Beck
Yayınevi: Arunas Yayınları
Türü: Urban Fantasy, Romantik, Fantastik
Seri Adı: Gölge Varlıklar
Seri Sıralaması: 1
Toplam Kitap Sayısı: 6
Format: ARC/Paperback
Dil: Türkçe
Sayfa Sayısı: 501
Çıkış Tarihi: 2013
Çevirmen: Burcu Çelik


Yayınevinin o tanıtımıyla meraktan kuduracak gibi olanlardansanız bilin ki yalnız değilsiniz! Kısa bir araştırmadan sonra yazarımızı daha önceden okuduğumu fark etmem de bende şaşkınlık yarattı. Ah şu yazarlar ve takma adları!

Kitaba gelirsek benim ara ara sıkıldığım bir kitap oldu maalesef. Öncelikle işe polisiyenin bu kadar karışacağından haberdar değildim. Ben fantastik bile olsa işin politik tarafıyla pek uğraşmayı sevmiyorum. Bu yüzden bende fantastik öğelerin serpiştirildiği polisiye bir roman havası bıraktı. Arzu ettiğim gibi kafamda fantastik bir dünyaya yolculuk edemedim. E tabii birde arka kapakta ki gibi bir "seksüllikle" karşılaşamam beni birazcık hayal kırıklığına uğrattı. Çiftimiz doğru düzgün bir araya gelemedi ki!

Sanırım bu kitap yazarımızın ilki, bu sebeple kurgu boşlukları olmasa da yazım kısmında zayıf buldum.Okuyucuyu hikayeye çekecek kadar heyecan unsuru ancak kitabın sonunda vardı. Herşeye rağmen çiftimizin arasındakileri iyi yansıtmıştı bence. Birbirlerine çaresizce hissettikleri ama buna rağmen oğlanın, kızın rolünden vazgeçmesi için ona baskı yapmamasını takdir ettim. Keşke Lucius'un geçmişini biraz daha okusaydık. Roma askeri olması gibi detayları fazlasıyla ilgimi çekmişti. Hatta yazar keşke kurguyu o döneme taşısaydı. Oldukça ilginç bir şey çıkardı ortaya.

Kapağı hem görsel olarak hemde elime alıncada sevdim. Çevirisine gelirsek bu kısım verdiğim değerlendirmeyi etkileyen büyük unsulardan biri. Açıkçası ben çeviriyi sevemedim. Gözüme batan çok durum oldu. Nereden tutsam bilemiyorum. Yüklemsiz o cümleler mi desem, moda mod çeviri mi? Üzülerek söylüyorum ki bence kitabın ruhunu kaybetmesine neden olmuş. Herşeye rağmen okunamayacak bir çeviri değildi. Benim gibi pek takan biri değilseniz rahatsız bile olmayabilirsiniz belki.

Akıcı olmasına, yarattığı dünyayı merak etmeme, Lucius'un ilginç geçmişini ve o heyecanlı sonu bir araya getirirsek işte değerlendirmem;

Değerlendirme;




Ve işte size turu gezerken eğlenmeniz için Okuyucu Testi!







Ve son olarak ÇEKİLİŞ !

  • Çekiliş ayın 27'sinde bitecek 
  • Sadece Türkiye için geçerlidir.
  •  Kazananlar 2 gün içerisinde bizlerle iletişime geçmezse hak bir sonraki kişiye geçecektir.
  •  Aşağıdaki Rafflecopter aracılığı ile çekilişe katılıyorsunuz. 
  • Rafflecopter'daki verilen tüm seçenekleri yerine getirmeniz şart değildir. Sadece kazanma şansınızı arttırırlar.
  •  E-mailinizi kontrol edin, çekiliş sonunda size oradan ulaşacağız. İyi şanslar!
a Rafflecopter giveaway



Katkılarından dolayı Arunas Yayınlarına teşekkür ediyoruz!

 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...