17 Aralık 2012 Pazartesi

Obsidiyen - Jennifer L. Armentrout



Kitap Adı: Obisidiyen
Yazar Adı: Jennifer L. Armentrout
Türü: Young Adult, Fantastik, Romantik
Yayınevi: DEX Yayınları
Seri Adı: Lux
Seri Sıralaması: 1
Toplam Kitap Sayısı: 5
Format: ARC/Paperback
Dil: Türkçe
Sayfa Sayısı: 360
Çıkış Tarihi: 2012
Çevirmen: Bilge N. Zileli Alkım





Çok savaş verdim bu kitap için. Yiğenlerimin sürekli sabotelerinden bile galip geldim!

Öte yandan birde insanın kitaba deli olan arkadaşları olmaya görsün spoiler-free kalmak bir mucize! Ama ne yaptım; direndim ve başardım. Okumaya başlamadan önce değil yorum, tanıtımını bile okumamıştım. Tek bildiğim kitapta uzaylılarla alakalı bir şey olduğu ve baş karanterin öküz olduğu, nokta.

Kitaba başlarken tedirgindim bunu açıkça söyleyeyim. Çünkü kitabın çok övülmesi genellikle bende ters tepki bırakıyor. Bir cesaretle kitabı elime aldım ve yazarın akıcı yazım tarzına kendine kaptırıverdim. Kesinlikle komikti.  Daha ilk dakikalardan Daemon'ın öküzlükte umut vaat ediciği olduğu ortaya çıktı.. "Ah birde büyük olsaydı, ne canlar yakardı!" diye düşünmekten kendini alamadım tabii. Ama bir süre sonra dengesizlikleri sinir etmeye başladı. Yahu bir ileriy, iki geri nereye kadar? 

Birde kızımızın yanında tuhaf tuhaf konuşmaları empati kurarak onun yerine uyuz olmama neden oldu. Kızın anlamayacağını biliyorsun, açıklamıyorsun, ne demeye o lafı en başında diyorsun ki? 

Kitap bir çok açıdan bende dejavu hissiyle beraber Twilight'ı hatırlattı. Bunu kötülemek için değil aksine iyi bir şey olduğunu kastederek söylüyorum. Uzun süredir o tatta bir şey okumamıştım. Şu anki aklımla Daemon'ı Edward'a tercih ederim tabii ki. En azından Daemon görünüşü için bir şey yapamasa da elinden geldiğince ucube gibi gözükmemeye gayret ediyor yahu! Saçını başını karıştırasım, yanaklarını sıkasım, sımsıkı sarılasım var. Sert severimde biraz şeyyy o anlamda değil tabii! Zaten Daemon dünya ahiret kardeşim olur. - 17'lik biri üzerine salya akıtmak beni pedofil mi yapıyor şimdi aaa ?! :D - 

İkili ilişkilere gelirsek aralarında sinerjiyi pekala hissettim. Bu konuyu yazar okuyucuya iyi yansıtabilmiş. Baş karakterleri iyi kurgulayabildiğini düşünüyorum. Ah birde kızımız azıcık özgüveni olan biri olsaydı!

Birde Twilight ile patlayan şu "Normal kızlarında süper bir erkek arkadaşı olabilir." furyası insana ister istemez "Neden benim yok?!" diye düşündürtüyor. Yazarlara buradan "Yapmayın, etmeyin, hayallerimizle, geleceğimizle oynamayın!" çağrısı yapıyorum. Kızın birde kitap bloggerı olduğunu görmek depresyonlardan depresyon beğenmeme sebebiyet verdi diyebilirim.

Eveeeeeet, işin en ballı kısımlarından biri olan şu uzaylı vakasına gelirsek yazarımız burada benden tam puanı alıyor. Daha önce uzaylı romanları okumuştum. Ama buna benzer bir şey değildi. Kurgusunun farklı olması beni çekti. Bölümlerde ufak ufak sıkıldığım yerler olduysa aksiyonun cıvığını çıkarmaması, koskoca bir bölüm bu olay üzerine odaklanmaması sevindirici etkenlerden biriydi.

Son olarak çeviriye gelirsek bence güzeldi. E tabi editte gözden atlanmış bir avuç dolusu harf, kelime hataları, eksikleri ile karşılaşmadım değil ama son zamanlarda okuduğum moda mod çevirilerden olmadığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.

Eğer genç yetişkin tarzında, twilight vari farklı bir konu okumak istiyorsanız tercih edebileceğiniz türden bir roman. İkincisinin en yakında zamanda çıkması temmenilerimiz arasında. :)

Yayınevine dürüst bir yorum karşılığı kitabı bana sağladığı için çok teşekkür ederim!

Değerlendirme;





0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...