7 Aralık 2013 Cumartesi

ÜKG Blog Tur | Kırık Camlar Üzerinde Dans - Ka Hancock


07.12 | Romancekolik - Yorum
07.12 | Yorumbaz - Ön Okuma
08.12 | Kitap Esintisi - Yorum
08.12 | Zimlicious - Kitap Hakkında
09.12Sevgili Kitap - Yorum
09.12 | Kitap Hayvanı'nın Günlüğü
10.12 | Kitab-ı Sevda
10.12 | Kağıt Kız





Kitap Adı: Kırık Camlar Üzerinde Dans
Yazar Adı: Ka Hancock
Türü: Dram, Romantik
Yayınevi: Feniks Kitap
Format: ARC/ Paperback
Dil: Türkçe
Sayfa Sayısı: 490
Çıkış Tarihi: Kasım 2013
Çevirmen: Müge Hestbaek
Değerlendirme: 4 / 5








Bazı kitaplar sizinle kalır derler ya sanırım bu kitap duygusal açıdan benimle kalacaklar arasında. Benim için hassas bir nokta olan kanser ve bipolar bozukluğu olan çiftimizin yaşadıkları zorluklar konu alınıyor. Kitap okuduğum süreçte hep kurgu ve aşk romanları okumuş biri olarak hüzünlü, mutlu sonu olmayan şeylere gelemiyor, aşırı etkileniyor, etkisinden de bir süre kurtulamıyor iken buluyorum kendimi.

Bu sebepledir ki hep temkinli yaklaşmışımdır bu türde kitaplara. Ama bu kitapta beni çeken açıkçası bipolar bozukluğu olan erkek kahramanımız Mickey'di. Daha önce Katy Evans'ın Real adlı kitabında karşıma çıkmış ve oldukça ilgimi çekmişti. İşe birde toz pembe değilde realistik bakış açısıyla bakmak istedim. Ve okuduklarım karşısında yüreğime burkuldu.

İki genetik hastalığı olan insan yaşayacakları zorlukları bilerek beraber bir hayat geçirmeye çalışıyorlar ve pes etmeden çoğunlukla düşe kalka da olsa 10 yıl geçiriyorlar. Sonra kadın karakterimiz hamile olduğunu öğreniyor ve beş aylık hamileyken akciğer kanserinin ileri safhasına geldiği haberi ona veriliyor.

İş böyle olunca kime empati duysam şaşırmış bir durumdaydım. Kızımız hamile ve hemen tedavi olmak istiyorsa çocuğunu kürtaj ettirmek zorunda... Mucize gibi hayatlarına giren bu çocuğu...
Mickey ise hayatının aşkının ölebilecek olması ihtimali bile dengesinin bozulmasını, çıldırmasını, hastalığının kötüye gitmesini sağlıyor.  Karısı olmadan bir çocuğun sorumluluğunu alma düşüncesi bile onu öldüresiye korkutmakta.

Yazar aynı zamanda bize insanların bencillik, kardeşlik, sorumluluk ve çaresizlik duygularını gayet güzelce işlediğini düşünüyorum. İnsanın her zaman mükemmel olmayacağını, bazen tamamen bencil olabileceğinin örnekleri de farklı bir zorlukla gözler önüne serilmiş oldu.

İtiraf edeyim sonlara doğru mutlu olur sonu diye salakça bir ümit taşıyan ben, son sayfalarına bakıpta ne olacağını öğrenmek istememişti. Şimdi acaba baksaydım da kendimi az da olsa kahrolmaktan kurtarsamıydım diye düşünüyorum.

Çevirisine gelirsek bence baya bir yazım ve çevirisi hatası buldum. Onun dışındaki yerler güzel çevirilmişti ama editi daha detaylı yapılsaydı keşke diye düşünmedim değil.


ÇEKİLİŞ!

a Rafflecopter giveaway


Katkılarından dolayı Feniks Kitap'a teşekkür ederiz!

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...