9 Eylül 2012 Pazar

1. Blog Tur - Ruhsuz (Incarnate) Jodi Meadows




Blog turumuza hoş geldiniz!

Dünyada yapılan bu sistemi türkiyede de yapmayı isteyen 9 kitap sevdalısı blog bir araya geldik ve seçtiğimiz Ruhsuz kitabı için elimizden geldiğince projeler hazırladık. Buyrunuz programımız;



Kağıt Kız : Kitap Çekilişi
Kitab-ı Sevda : Kitap Yorumu & Okuyucu Testi
Kitap Esintisi : Kitap Yorumu
Kitap Hayvanı'nın Günlüğü : Kitap Hakkında & Kitap Yorumu
Kitap Maceraları : Kitap Yorumu
Sevgili Kitap : Kitap Yorumu & Alıntılar
Sihirli Kitap : Ön Okuma
Zimlicious : Kitap Çekilişi & Yazarla Röportaj




Ben ise sizlerle kitap hakkında ki düşüncelerimi paylaşacağım. :) 

Kitap Adı: Incarnate
Yazar Adı: Jodi Meadows
Türü: Fantasy, Bilim Kurgu, Distopya, Genç Yetişkin
Yayınevi: Harper Collins 
Seri Adı: Newsoul
Seri Sıralaması: 1
Toplam Kitap Sayısı: 3
Format: E-Book
Dil: İngilizce
Çıkış Tarihi: 2011


Kitabı sıkıntılı bir süreçte okudum. İlgimi çekmeyecek kadar akıcı olmayan, ne de her sayfayı soluksuz çevirdiğim bir okuma süreci içerisinde bitirdim. Orta halli bir kitaptı benim için. 

Yazar karakterleri düşündüğüm kadar iyi işleyememiş. Aslında ilk başta kızımızın hayatta kalma içgüdüsüyle yaptığı hareketler beni çekmişti. "Tamam, bu kızda vaat edici bir şeyler var." desem de ilerleyişte yaşadığı hayata adapte olmasıyla bu özelliğide ortadan kalktı benim için. Yine eskisi kadar olmasa da çabuk kanmayan, sorgulayıcı yapısı zaten başını belaya sokan kısım oluyor. 

Erkek karakterimiz olan Dossam'e - kısaca Sam - gelirsek; kendi halince bir araştırmacı. Ara ara hoş jestleriyle, davranışlarıyla okurun yüzünde tebessüm bıraksa da beni çok fazla çeken bir karakter olmadı. 

Yazarı bir konuda takdir ettim. Şu ana kadar okuduğum Genç Yetişkin kitapların bir kısmında hep ilk görüşte aşk veyahut hoşlandığı çocuğu görünce salı verme durumu oluyordu. Burada sinirlerimi zorlamayacak kadar az tutmuş yazarımız. 

Aynı zamanda çok sevindiğim bir şekilde araya üçüncü bir şahıs koyup, "Kızımız acaba hangisini seçecek?" sorusuyla bizi baş başa bırakmaması.

Buna ek olarak, yazarın 18 yıldır kızımıza zulüm eden anne vari şahsiyete yeterince eziyet göstermeden sonunu getirmesine çok kızdım. Kitapta istediğini elde ettiği sahneleri okurken beni küplere bindirdi. Sanırım kitap boyunca en yoğun hissettiğim duyguda buydu.

Kurguya gelirsek daha önce reenkarnasyonun bu kadar önde tutulduğu bir kurgu okumamıştım. Benim açımdan yenilik oldu. Hikayeye ejderhalar, sentorlar gibi bilumum yaratıkta katması güzel olmuş. Ama bu kısımları çok üstünkörü geçmiş. Buda sanki hikayeye onları laf olsun diye katmış izlenimi yarattı. Gerçi seri üçleme, ileride bahsedebilme ihtimali yüksek. 

Konuya gelirsek, Ana yeni bir ruhtur. Dört bin yıldır süre gelen reenkarnasyon döngüsü bozulmuş ve onun yerine bu bedende doğması gereken ruh ortalıktan yok olup, kendi doğmuştur. Annesi bu utancın üzerine 18 yıl kızı uzakta bir kulübede saklar. Mutluluk namına kızın yanına bir şeyde bırakmamıştır. 18. yaş gününde kızımız kendi başına şehir merkezi olan Kalp' yolculuk yapmak için evden ayrılır. Başını belaya sokup Dossam tarafından kurtulur. Bir süre sonra şehre ulaşsalarda kızımız elde edebileceği özgürlüğün, bir kelebeğin cam kavonozunda ki yaşamı kadar olacağının geçte olsa farkına varacaktır.


Değerlendirme;





13 yorum:

  1. Aşk üçgenlerini ben de sevmiyorum, kitapta bunun olmaması artı puan benim için :) Kötü karakterleri seviyorum da buradaki gibi bir kötü karakter, kızına zulmeden bir anne, cezasını çekmeli. Yazar yapmadıysa bile ben yaparım :D

    YanıtlaSil
  2. Yazarlar okurları bıktırdılar bu konuda. Gençlik bundan hoşlanıyor herhalde diye düşünüyorum bende. Ne kadar yanlış olsa da benim gözümde.

    Li'ye şöööyle bol işkencelisinden bir ölüm sahnesi yazmak güzel olurdu, haklısın! :D

    YanıtlaSil
  3. Yaa ben yorumu okuyamıyorum ki senin yorumlarını severim:D Emeğine sağlık canım en yakın zamanda bende okuyacağım:)

    YanıtlaSil
  4. Bende Li'li sahnelerde çıldırdım. Nasıl böyle davranabildi kendi çocuğuna!

    YanıtlaSil
  5. Li için yeniden bir ölüm sahnesi mi yazsak topluca, ne yapsak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel plan yazara bu duygularımızı iletmek lazım :D Belki o bize bir kıyak geçebilir.

      Sil
  6. Ilk okuduğum kötü yorum seninki oldu bir an reklam mı havasına girmiştim çünkü insan ister istemez bu kitap bu kadar iyi olmamalı diyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman ki duruma bir limon kıvamında dalış yaptım değil mi? :))

      Sil
    2. :D yoo bence dürüstçe düşüncelerini paylaşmak bir blogger'ın görevidir :P

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...