24 Şubat 2012 Cuma

Asi - Monica McCarty



Kitap ismi: Asi
Yazar Adı: Monica McCarty
Yayınevi: Koridor Yayınları
Türü: Tarihi Aşk Romanı
Seri Adı: MacLeods of Skye
Seri Sıralaması: 1
Toplam Kitap Sayısı: 3
Format: Paperback
Dil: Türkçe & İngilizce
Sayfa: 352
Çıkış Tarihi: 2010
Çevirmen: Aynı Gün

İngilizce okuduğumun yorumu;

Evet ben size kitabı biraz anlatiyim. Çok değerli bir ablam olan İpek Ablacığım sayesinde kitabı 4 ay önce okumuştum. Kendisine ne kadar teşekkür etsem az :) Hikaye kahramanımız Rorynin kardeşini düşman kabileyle arasında barışı sağlamak için handfast adı verilen anlaşma evliliği ile düşman klana götürür. Ama kardeşinin bir kaza sonucu tek gözü olmadığı için düşmanı kardeşini Tek gözlü bir atın üstüne bindirip tek gözlü bir köpek eşliğinde Rorynin evine yollar bunun üzerine Rory savaş başlatır. Savaşın adı da "Tek Gözlü Kadının Savaşı" dır.

Savaş 2 yıl sürmüş ve iki taraftada kayıplara yol açtırmıştır. Ama düşmanı adil yolu seçmeyip krala bir anlaşma evliliği daha yapılmasını istediğini ve kendi yiğenini Rory ile evlendireceğini söyler. Rory miz daha önce Hiyerarşiye boyun eğmeyip mahkum edildiğinden bu hükme karşı gelememiştir. Isabel ise sarayda ve İskoçya genelinde güzelliği dillere dolanmış ama tek isteği baba ve aile sevgisi olan bir kızdır. Amcası bu duygusunu Rory i tuzağa düşürmek için kullanıyordur. Kıza ya planlarına uyup Rory i kendine aşık edip kalenin gizli geçitlerinin yerini ve efsanevi bayrağın yerini öğreniceksin yada babanı düşmanlara karşı savunmam diye tehdit ediyordur. Rorynin görev bilinci İsabel in baştan çıkarmaları yüzünden sarsılsada aşkın alevleri onları kavurucaktır Muhteşem bir kitap herkese öneririm bayılarak okumuştum Dipnot olarakta ekliyim yazarın yazdığı karakterler ve ortam herşey gerçekten var. Hatta Tek Gözlü Kadının Savaşı diye bir savaş bile bulunmakta :) 

Çevirisini okuduktan sonraki yorumum;

Asi kitabının çevirisini de yeni bitirdim. Bayılıyorum bu yazara ne diyebilirim ki İskoç hikayeleri zaten beni benden alıyor ne zamandır. Rory'nin görev bilincine,Kızın amcasının mallığına ve vatan ihanetine,kızın çaresiz durumuna lanetler yağdırarak okudum kitabı. Sanki ilk gibiydi benim için. İtiraf ediyim bazı yerleri benim sınırlarımı zorlamıştı. Tuhafıma gitmişti. Mesela Alex'in İsabel e aşık olması sanki aralarına giricekmiş gibi bir hava yarattı, hele sınırıma zorlayan Mackenzie şefini Rory öldürdükten sonra adam yerde bunların koklaşma peşinde olmaları :D ama ne diyebilirim ki kitap müthiş olduktan sonra :) Neyse Margaret ile Isabel konuşmaları zevkliydi. Hele Alex'in muzurlukları ve Isabel i Alex'e emanet ederken Rory'nin "Sana neyi emanet ettiğimi biliyorsun lafı" ahh ahh Rory muhteşem bir aşık Isabel ise bahtına karşı savaş açan genç ama güçlü bir kadın. Bu kitabı kaçırmak istemezsiniz :)

Değerlendirme;



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...