13 Aralık 2012 Perşembe

Çirkin - Judith Ivory



Kitap Adı: Çirkin
Yazar Adı: Judith Ivory
Türü: Tarihi Aşk Romanı
Yayınevi: Koridor Yayınevi
Format: Paperback
Dil: Türkçe
Sayfa Sayısı: 394
Çıkış Tarihi: 2011
Çevirmen: Esra Gül




Kitabı alırken baya çekincedeydim. Daha önceden çevirisine dair baya yorumlar okumuştum. Okuduktan sonra bu yorumların bazılarına gerçekten hak verdim. Yorumumla çevirmenin emeğine saygısızlık etmek istemesemde gerçek ortadaydı. Başlarda sanki çevirmeyi yeni öğrenen birinin elinde çıkmış gibi kelime kelime çevirilmişti ve yorum eksiliği vardı. Yaklaşık kitabın 100 sayfasında kitapla boğuşma halindeydim. Ama hikaye oturupta heyecan kazandıktan sonra nadiren gözüme çeviri hataları takıldı. Çevirmende çeviriyi biraz düzeltmişti o zaman. Özetle ben konuyu beğendim ama çeviri de keşke güzel olsaydı bayılacağıma emindim.

Hikayede Fransanın prensi olan Charles Harcourtunun parfüm üreten bir tesisi vardır ve yeni bir parfüm üretme çabalarında Amerikalı bir gemi tüccarıyla tanışır. Adamdan amber denilen parfümlerin kalıcılığını artıran ve kokusunu yumuşatan bir madde satın alacaktır. Amerikalı tüccar ise kızını Charles ile evlendirmeyi istiyordur. Başlarda Charles buna karşı olsa da yaşının geçtiğini ve çocuk sahibi olmayı istediğinin farkına varması üzerine teklifi kabul eder. Hem kızda dünyalar güzelidir. Kendisi ne kadar çirkin olsada hep güzel kadınlara sahip olmasıyla övünüyordur. Aynı gemide seyahat ettiklerini kızın bir subayla kuytu bir köşede oynaştığını görerek öğrendikten sonra onun sadece güzellikten ibaret olduğu kanısında yanılmıştır. Bu genç, delişmen kız cüretkar bir şekilde ateşle oynuyordur. Charles ise ona oyunun nasıl oynandığı yolculuk sırasında geçirecekleri 5 gün içerisinde öğretmeye niyetlidir. Amaşaka gibi başlayan oyun ileride onun başına baya çoraplar örecektir.

Değerlendirme;


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...