28 Şubat 2012 Salı

Teslimiyet - Pamela Clare




Kitap ismi: Teslimiyet
Yazar Adı: Pamela Clare
Yayınevi: Koridor Yayınları
Türü: Tarihi Aşk Romanı
Seri Adı: Mackinnon's Rangers
Seri Sıralaması: 1
Toplam Kitap Sayısı: 3
Format: Paperback
Dil: Türkçe & İngilizce
Sayfa: 392
Çıkış Tarihi: 2011


Teslimiyet benim çevirisini uzun zamandır beklediğim bir kitaptı. Orijinalini okumuştum öncelikle, çeviriside çok güzeldi. Akıcı, yormayan hoş bir çeviriydi. Kitap size bir çok duyguyu yaşatacak nadir kitaplardan biri bence. Yalnız bu tür bir kapağı ben kitabımıza yakıştıramadım. İçime sinmedi, kitapla alakasını ise hiç bulamadığımı belirtmek isterim. Ama herşeye rağmen hikaye çok güzel ve okumanızı tavsiye ederim.Serinin ikinci kitabını okumamıştım, 3. kitabın çıkmasını bekliyorum. Seriyi devam ettirmeye düşünenlere de müjdem yazar yoğun istek üzerine Connor'ın hikayesini yazmaya başladı. Teslimiyet'in konusuna gelirsek bundan önce yazdığım yorum;

"Kitap çok müthiş, ben severek ve beğenerek okudum. Savaşı anlattığından az da olsa vahşetlerle karşılaşabiliyorsunuz. Gerçi ben Elizabeth Hoyt'un Legend Of The Four Soldiers serisinden sonra alıştım bu tür vahşetlere beni etkilemedi. Hikayemizi biraz size anlatıyım. Kızımız Annie bir İskoç Kont'unun kızıdır. Babası İngiltereye saygılarını sunmayan ve vatana ihanetle suçlanan diğer iskoçlarının katledildiği bir savaşta ölmüştür. Savaştan bir tek babasına çok benzediği için sevdiği amcası olan Marki kurtulmuştur. Annesiyle amcasının evinde kalırlar. Annie kendini güvende hissediyordur ta ki annesi bir gün ona amcasına güvenmemesini söyleyene kadar. Kısa bir süre sonra annesiyle yatakta amcasının saptırılmış fantezisi üzeri annesini boğarkenki görüntüsüne şahit olur ve annesinin tavsiyesi üzerine mücevherleri alır ve kaçar ancak çok uzağa gidememiştir. Amcası hırsız damgası bastırılıp hapise atılmasını sağlar.


Annie 3 hafta orada kaldıktan sonra amcası onunla gelmesini söyler ama kızımız reddeder ve amcası onu "Thief" (İngilizce Hırsız demek) sözcüğünün ilk harfi olan T harfini Annie nin kasığına damgalar. Sonrada kızımız deniz aşırı yolculukla Amerikaya gönderilip orada 14 yıllığına birilerine hizmetçi satılır. Ama zavallı kızımızın kaderi burada bitmez. 3 ay sonra satıldığı sahipleri Kızılderililer tarafından öldürülür ve Annie canını kurtarmak için kaçar. Ama kızılderililer peşini bırakmaz. Kızımız sonuna kadar savaşmıştır. Ta ki Iain McKinnon onu kurtarana kadar. Iain McKinnon ın ataları İngiltere'ye ihanetten amerikaya sürülmüştür ve kendide bir ingiliz Lordu William Wentworth tarafından dövüş yeteneği yüzünden pusuya düşürülüp ingiltere için savaş bitene kadar savaşmaya zorunda bırakılmıştır. Annie yi kurtardığında emirlere ilk defa karşı gelmiştir ve cezasını 100 kırbaçla ödemiştir. Ama Wentworth da Annie nin peşindedir ve kolay kolay pes ediceğe benzemiyordur. Aşkları büyük sınavlardan geçicektir.."

Değerlendirme;



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...